måndag 28 april 2014

Sommaren är på gång


Sommarplanen är skissad och planerad. Jag vill köpa  massor med tyg men behöver egentligen inget nytt för att genomföra planen sedan jag köpt rött byxkjols-tyg. (Och där slog jag till på liiite extra för att det ska räcka till ett par byxor till mig och ett par till 6-åringen också...)

Jag har sytt två provplagg hittills. Båda har uppgraderats till bärbara plagg. En roströd byxkjol och en klänning gjord av en förlängd Alma från Sewaholic. Den regnbågsrandiga tröjan närmar sig också avslut då jag inte sytt så mycket på sista tiden för jag har varit så trött. Bilder på plaggen kommer.

Som en stor bonus ska jag förutom sommarplanen ge mig på att sy en klänning som ska få gå på bröllop i sommar. Har hittat en lång maxikjol i ett fantastiskt tyg! Enligt den invävda kanten som finns kvar på insidan i midjan så är det 100% handvävt thaisiden. Färgen är mycket finare i verkligheten än på bilden nedan och det får nog bli en ärmlös klänning i 60-tals stil.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar