söndag 30 mars 2014

Mars är slut dags för avräkning.

Jag underkänner mig i energiutmaningen. Jag har inte dammsugit bakom frysen. Jag har vid tillfällen diskat av saker under kranen. Vi har varit sjuka nästan hela månaden här hemma. Inte direkt rätt tillfälle att klandra sig för små saker eller gråta över spilld mjölk

Eftersom vi varit sjuka har vi inte shoppat så mycket heller. Jag råkade köpa nästan en meter av vad jag hoppas är baddräktslycra och en meter ickeekologisk trikå. Barnen har fått nya sommarskor och mellanbarnet behövde nya till gympan. Fyra par, två i ekoskinn och två syntet.

Jag står därmed på 67,5 poäng.

Barnen -24 poäng vilket ger dem 186,5

Jag har istället börjat sy upp tyglagret. Nya t-shirts har därmed landat hos både mig och barnen och jag har fått nya välbehövliga mysbyxor. Det har varit enormt rolig sömnad av det lätta prestigelösa slaget. Målet är att lätta på mängden tyg som ligger och inte används så det har blivit skarvande och mångfärgade plagg perfekta för alla sommarens lediga dagar. Eller för alla dessa vab- och sjukdagar vi haft på sista tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar