tisdag 4 februari 2014

Gammaldags skoldag

Mitt ena barn ska på gammaldags skoldag imorgon. Utklädning är frivilligt. Barnet har därför velat fram och tillbaka om hon ska klä ut sig. Ena stunden är det superviktigt. Nästa -Bara vanliga kläder! 

Nu har jag sytt om ett UFO. Jag sydde ett prov på en pintuck tunika från Ottobre Woman till mig själv för en massa år sen. Efter att ha sytt vecken och halsen kom jag fram till att jag aldrig ner ville se eländet. Tyget var en gammal blommig gardin i fel färg och ett mönster jag inte skulle valt till ett riktigt plagg och jag gillade inte ens modellen. 

Nu har den fått nytt liv som någonsotrs förklädesklänning som kanske kan få gälla för att vara gammaldags i barnets ögon. Vanliga kläder under och dra på denna om lusten uppstår. 

Dessutom tänker jag sätta upp denna på listan över rensade saker. Även om den inte kommer ut ur vår lägenhet så kommer den ut ur förvaringen och kan användas till klänning eller utklädning. Och om den inte faller barnen i smaken får den gå vidare till kupan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar