fredag 28 februari 2014

Februari månads summering av utmaningen

Jag är glad att jag började i tid. Fler saker hade flyttat den här månaden om inte vi varit sjuka de senaste två veckorna. Som synes i listan hör brevid har mer än 28 saker flyttat. Dessutom blev en del av dem sålda. Väldigt bra gjort av mig! De pengarna ska noteras som vikta åt ny symaskin om två år.

Ok, men en del blev inhandlat den här månaden också.

1,5 poäng - ca 1 m stuv ekologisk bomulls trikå
3 poäng - 2 m ulltyg
2 poäng - ekologiskt siden 2 m 90´s bredd
2,5 poäng - 1 m viskos till underklänning

Totalt 9 poäng vilket ger mig 76 poäng kvar.

Hade månaden sett annorlunda ut om jag inte varit med i denna utmaning? Ja. Men inte så radikalt annorlunda. Jag hade nog köpt de springskor jag beställde. Men nu ville jag inte slösa poäng på dem när de inte bums kändes perfekta för mig, så jag skickade tillbaka dem. Jag hade nog inte heller lagt tid på att göra ett eget trosmönster. Hade säkert inte heller köpt nya trosor. Men nu kommer det att bli fler hemsydda i lådan framöver. Jag märker att jag också så här inledningsvis känner mig lite låst. Tittar efter tyger som är fint men som jag egentligen inte behöver, går och kollar på secondhand fast jag inte vill ha nått. Jag behöver programmera om hjärnan lite. Inte tänka hamstra för att ha utan tänka att det löser sig senare.


Barnen har jag bestämt mig för att räkna i en egen kategori. Det är bara för att hålla koll på hur mycket vi egentligen handlar (och för att jag inte ska kunna fuska mig till att köpa tyg till deras kläder och sen sy åt mig av dem...) Eftersom de varken kan genomföra utmaningarna, stanna i växt eller har valt detta så är denna inräkning endast för att jag vill ha lite bättre koll på om jag handlar så lite som jag tror.

8 poäng - ett par stövlar
5 poäng - 2 m bumullstrikå med hästar
1,5 poäng - ca 1 m stuv ekotrikå från strömming

Totalt 14,5 poäng av 65 * 3

Barnens lista ser ju väldigt bra ut men snart behöver de vårskor och sandaler.

Imorgon blir det en ny utmaning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar