fredag 10 januari 2014

Härmed får denna blogg återuppstå

Eftersom jag nu har antagit en utmaning "Sew for a change" så tänker jag börja skriva i denna blogg igen.

Kort går det ut på att köpa mindre kläder och tyg. Sy mer av det tyg man redan äger och handla mer second hand. 

Min första tanke var att det ska nog gå bra, jag köper ju inte så mycket. Sen började jag kolla poänglistorna och insåg att även om jag köper mindre kläder än många jag känner så kommer det ändå att bli tufft och kräver en hel del eftertanke. Just precis vad jag behöver tror jag. En tanke om att stoppa upp och fundera på om jag verkligen behöver det och om jag behöver det nu. Mina lådor tenderar att bli fulla av sånt som är bra att ha.

Det ska bli roligt! Och sy kommer jag ju fortsätta göra. Bara förhoppningsvis lite smartare. 

Vill du veta mer eller vara med finns det mer information hos Malin




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar