fredag 11 januari 2013

Arbetet fortskrider

Lapparna håller på att sys ihop. Det går faktiskt fortare än jag hade trott trots att jag försöker vara noggrann och se till att det blir jämt. Jag vill ha mina skarvar i räta rader på slutet. Strykbrädan får stå framme i vardagsrummet för varje söm måste ju pressas.

Som nog syns på bilden så syr jag ihop långa rader av lappar. Först 2 och 2, sen 4 och 4 och sen 8 och tillsist har jag 12 lappar i varje rad. Här är de utlagda i den ordning de sen ska sys ihop, några på varandra för att kolla att intrycket är som jag vill ha det.

Nu ska jag sen nåla ihop mina rader så sömmarna matchar och sen sy ihop. Sen ska jag börja fundera över ramens lappar.

Och så måste jag ha ett nytt baksidestyg. Det jag köpt fäller så mycket färg vid tvätt att de små vita blommorna på det bruna tyget skulle bli knallrosa och det är verkligen inte vad jag tänkt. Just det tyget passar nämligen utmärkt med några kuddar vi har i soffan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar