tisdag 19 juni 2012

Sy byxor som verkligen passar...

Ja det är verkligen inte enkelt. Jag vill rita ett nytt mönster men orkar inte. Planen är dock att lyckas göra ett bra mönster att utgå från. Men det är ju så mycket enklare att sy klänningar. Eller bara sätta mig ner och sticka nått av alla de projekt som aldrig bli klara.

Jag som vill sy min basgarderob själv. Jag vill sy mina egna kläder så jag får dem som jag vill ha dem. När jag köper så passar de ofta dåligt. Jag hamnar i att det är jag som är fel, för kort, för tjock, för konstig. Fast jag är kort så är jag inte ovanligt kort. Fast jag väger lite mer än jag skulle vilja så är jag ändå 'normal' enligt BMI. Alltså är det inte mig det är fel på! Det är konfektion som är fel. Jag vill ha mindre köpta plagg och en mer genomtänkt garderob. Kläder som passar mig och ingen annan.

Tyvärr är konsten att prova in plagg svår att lära sig och ganska omöjlig när man ska prova på sig själv. Men om tio år kanske jag är duktig på det här också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar