tisdag 7 oktober 2008

Sytt lite i 74







Jag har sytt lite matchade kläder i storlek 74. En tröja, och en byxa i brun trikå. En röd elefanttröja/tunika och en lite västklänning med bruna elefanter. Liten S är väldigt söt i kläderna och poserar gärna. Jag är väldigt nöjd med dessa kläder som hunnit med åtskilliga varv i tvättmaskinen vid det här laget.
Ja, jag hade semestershopping på Jofotex i somras :-)
Jag har nu ingen aning om hur lång tid det tog eller nåonting. Möster är dels egenritade och så är några omritade från Ottobre. Efter att jag fotade det här har jag sytt lite till - ett par röda elefantbyxor och en rödugglepyjamas. Bild kommer kanske.

3 kommentarer:

  1. Jättefina kläder, gillar verkligen klänningen & den röda elefant tröjan :)

    SvaraRadera
  2. Så kul att se S och vilka fina set du har sytt i elefanterna. Imorgon ska Fiffiluren o jag titta på S igen! - Ikväll läste vi Kotten två gånger på raken!!

    SvaraRadera
  3. Men jösses så sött! Jag gillar också klänningen och elefanttröjan/tunikan väldigt mycket. Har du några tips på vilket nummer av Ottobre som du hittade mönster 8att göra om) i? Blir mycket inspirerad.

    SvaraRadera