söndag 6 januari 2008

Mer att sy!

Jag ska försöka sy klart Hs koja innan morsan åker den 20:de.

Nu är alla fyra amningströjorna klara och manchesterklänningen också. Nöjd med klänningen men knytbanden blev inte så bra, de är lite för stela. Och den ser inte helt snygg ut på tyvärr men det beror inte på klänningen utan på att mina magmuskler är obefintliga och hållningen ursuel och graviditetskilona än inte har minskat med mer än ca 14 kg. Har typ lika många kvar...

Klänningen:
Mönster: Eget ritat med förebild av en brun manchesterklänning från P.O.P.
Tyg: Stretchmanchester i brunt från Olssons.
Tidsåtgång: Ingen aning riktigt. 1-1½ timme för mönster, ca 3 timmar för sömnad skulle jag tro.

Amningströjor:
Mönster: Modifierad t-shirt från Ottobre och ganska mycket tänk av mig.
Tyg: Brun och röd bomullstrikåstuv från Olsons. Brun prickig viskosstuv från Olssons. Grönmönstrad viskostrikå från någon webbshopp, minns inte mer just nu.
Tid: 1 dryg timme per tröja

5 kommentarer:

  1. Grattis till liten!! Vår plutt kom på självaste julafton, han, och sen dess har symaskinen stått ensam, Men senare idag, kanske?

    SvaraRadera
  2. Ambitiös? Jag hade inget att ta på mig när jag kom hem från bb... Vikten är inte vad den borde vara :-) Dessutom var det lite sårigt och skulle luftas hela tiden...

    SvaraRadera
  3. Har inte varit in och kollat här på länge och har aldrig kommenterat, men nu är det dags för premierkommentaren. Grattis till den nya familjemedlemmen och tack för en inspirerande blogg!!

    SvaraRadera
  4. Nu har jag gjort mitt första MT-försök. Visst sa vi att vi skulle bolla lite? På bloggen min finns vissa lärdomar att dra om man vill! :-)
    Hoppas annars att du och den lille mår bra!

    SvaraRadera
  5. Vilka snygga tröjor och klänningen ser ju jättesnygg ut! Jag testade den Pop-klänningen i höstas (om jag tänker på samma som dig) men den fick mig att känna mig tjock istället för gravid. Fast nu skulle jag vilja ha den! Eller sy en själv...

    SvaraRadera