fredag 2 november 2007

Bebispresentträsket...


Hoppas kusin inte läser sybloggar :-) Paketet är nämligen inte skickat än.


Jag håller på och syr bebispresenter.

Dels till min kusins nya bebis och jag och kusin har inte så bra kontakt så jag har inte en aning om vad hon har för smak... Ett par gröna stretchfrottébyxor med fot. Morsan har köpt en liten body till i brunt och gult. Hoppas hon inte avskyr retro! Skräcken är att de bara ska vilja ha pojkpojkiga kläder på liten... Då blir det kanske helt fel.

Dels hade mamma en annan bebis hon skulle köpa present till. En kollega till henne fick barn i augusti. Så mamma köpte en liten body även till detta barn och jag syr ett par byxor. Men de blev så fina att jag knappt vill ge bort dem! Fín vinröd velour med bruna muddar nertill. Tyvärr räcker tyget inte till ett par till tror jag. Tur att vi redan har ett par små byxor i 50cl i nästan samma färg :-)

Tyger: Olssons stuvlådor. Velouren är fint vinröd och stretchfrottén klart grön. Det är svårt att fota velour, den blir aldrig lika fin i färgen på bild tycker jag.

Mönster:Modifierade Ottobre-mönster. Framför allt är de inhållna rejält på bredden. Minst fyra cm i varje byxben...

Tidsåtgång: Max 1 timme per byxa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar