fredag 24 augusti 2007

Gravidkläder till mamman

Mest behövde jag byxor utan en massa mudd över magen. Gillar inte när det åker ner hela tiden innan magen är enorm. Dessa byxor är sydda efter Ottobres mammabyxmönster som kom i våras. Men storleken är stor. Jag sydde efter 38 som jag hade innan jag blev gravid och gick upp i vikt och de känns nästan stora trots att vågen säger +10 kg nu i vecka 25.


Tyget är en tryckt stretchmanchester i brunt. Jag har sytt dem rakt av enligt mönstret förutom att jag gjort stickningar i orange på utsidan av benen.


Till nya byxor behöver man som bekant nya tröjor. Tyckte mammatröjsmönstret i samma tidning var lite väl för mig och ritade om en vanlig t-shirt så att den skulle gå ner extra långt fram så som p o p´s mammatröjor gör. Tyget är en viskostrikå med mycket stretch. Brunt så klart - jag gillar brunt just nu :-)



Och till sist en bättre bild på min mammatunika i frotté.

3 kommentarer:

  1. Åh, vad fina! Om man får ha så där snygga kläder skulle jag kunna tänka mig att bli gravid ju!

    SvaraRadera
  2. Fina kläder!
    Alla mina gavidkläder har blivit misslyckade :( Jag sydde också byxorna i Ottobre använde största storleken och tyvärr inte stretchtyg så de blev för små, jag är nog ganska stor om rumpan ;)

    SvaraRadera
  3. Schysta mammakläder, nu blev jag också sugen på att sy till mig själv ju!

    SvaraRadera