tisdag 3 april 2007

Vagn, jacka och vagnsväska - alltiett.


Det här är en kombinationsbild.
Jag har sytt jackan från ett Ottobre-mönster. Brun silikonbehandlad poplin och thinsulate och orange trikåfoder. Tog en evighet att sy och jag har missat lite under huvan (syns bara när man tar på och av) men när barnet gick i denna jacka till förskolan första gången vände och vred fröknarna på den för att försöka ta reda på vilket nytt coolt barnklädesmärke det var! Här är den väldigt skitig och fickan är full med kottar, snorpapper och sten.
Sulkyvagnen hade en trist icke-period jeansklädsel med fläckar när jag köpte den så jag sydde en ny i brun manchester med brunvitrutiga kantband. Och när fästanordningen till korgen på vagnen gick sönder var jag absolut tvungen att sy en väska att knäppa fast på vagnen. Det är en enkel kasse med litet lock och flärpar som man knäpper fast på vagnen. Väskan är sydd i vaxdukstyg för att tåla lite väta.

4 kommentarer:

  1. Åh, helt underbar bild på underbart barn och underbara sydda saker.

    Roligt att se din nostalgitripp i bebislådan också! Du är så duktig så duktig! =)

    SvaraRadera
  2. Du syr jättefina saker. Jag har spanat på nästan allt...

    Gillar din lista på saker du snart ska sy :-)

    SvaraRadera
  3. Den där jackan är helt underbar! När jag har lärt mig att sy på riktigt skulle jag också vilja ge mig på en sån! Här kommer jag titta flera gånger!

    SvaraRadera
  4. Åhhh, vilken fin jacka till din lille gosse. Just en sån vill jag sy till min pojk. Ur vilket ottobre nummer har du hittat mönstret? Och vart i hela friden hittar du jacktyger??

    SvaraRadera