lördag 7 april 2007

Syhörnan är färdig!

Jag har fått min bästa födelsedagspresent en dag förtidigt! En egen syhörna i sovrummet. Inte snyggast i värden men så himla skönt att ha nått permanent som inte behöver plockas undan. Och så fick jag en dyr lådsak som går att låsa så att jag kan ha saxar och nålar och annat barnfarligt lätt tillgängligt när jag syr, men svårt för små barn att komma åt.

Före. Syhörna i vardagsrummet som plockades undan allt för sällan:


Efter:


Och detta är det första jag sedan sydde. Eller snarare fållade för den här kjolen sydde jag för evigheter sen och så blev den liggande i väntan på fållning. Tyget inköptes för länge sedan på Olssons och var en del i en billiga trikåtyger kampanj de hade. Tyvärr köpte jag inget extra vilket jag ångrar mycket.

4 kommentarer:

  1. Avundsjuk! Både på egen syhörna (i stället för köksbord) och på det underbara trikåtyget. Bara att gratulera ;-)

    SvaraRadera
  2. Gratulerar på födelsedagen!!!
    Jag är så avis på din syhörna! Hoppas kunna få till något liknande själv i framtiden.

    SvaraRadera
  3. Härligt med syhörna. Jag blir riktigt inspirerad till att fixa mig en egen.

    Och GRATTIS såklart!

    SvaraRadera
  4. Åh, så fint det blev! Vilken glädje att få sitta där o sy. Måste vara skönt att slippa plocka undan allt efter varje gång! :-)

    SvaraRadera